Prøv et pro-medlemskap for bare 1 krone første måneden og få tilgang til de viktigste sakene og en rekke medlemsfordeler
(Elbil24): Mange bilentusiaster rynker på nesa av elbiler av én enkel grunn: De gir knapt lyd fra seg.
Kanskje er det nettopp Ioniq 5 N som får dem til å skifte mening. Der har nemlig koreanerne valgt å gi bilen skikkelig motorlyd, både på innsiden og utsiden – kunstig, vel å merke. Og selv om elbilen ikke har noe gir å prate om, høres det ut som den har en rekke av dem.
I videoen over kan du høre hvordan det fortoner seg der bilen pushes hardt gjennom banekjøring og på lukkede veier.
Med totalt 650 hestekrefter og 0–100 på 3,4 sekunder bør bilen kunne glede de fleste entusiaster, og bilen kan lades med inntil 350 kW effekt, med 10–80 prosent på 18 minutter.
N-utgaven av Ioniq 5 har ikke fått noe offisiell lanseringsmåned ennå, men det forventes at den blir å få tak i innen året er omme. Akkurat som Ioniq 5 og Kia EV6 er søskenmodeller, kan Ioniq 5 N ses på som Hyundais svar på Kia EV6 GT.
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.