Prøv et pro-medlemskap for bare 1 krone første måneden og få tilgang til de viktigste sakene og en rekke medlemsfordeler
(Elbil24): Teslas Plaid-modeller av S og X er begge heftige beist av noen elbiler, med over 1000 hestekrefter under panseret og 0-100 på henholdsvis 2,1 og 2,6 sekunder.

Test av Tesla Model X Plaid: - Bør selges på blå resept
En helt annen ting som vakte oppmerksomhet da disse kom på markedet, var at de begge kom med en ganske uvant rattløsning – en såkalt yoke, som man kjenner best fra cockpiten i et fly.
Samtidig var spakene på sidene av rattet fjernet – girvelgeren ble flyttet til skjermen og ting som spyling av vinduer og blinklys som knapper på yoken.

Akkurat det siste synes i hvert fall vi i Elbil24 bød på utfordringer, for eksempel når man skulle blinke ut av rundkjøringer:
I januar kunne Elbil24 melde at Tesla gjorde det mulig for kjøpere å velge vanlig ratt i stedet for yoke ved bestilling, og nå kan vi melde om at de som gikk for yoke-versjonen får mulighet for å angre seg.
I Tesla-butikken er det fra mars av mulig å kjøpe ettermontering av ratt på Model S og X via appen, til en kostnad på 9.260 kroner. I USA har produsenten allerede lagt på knappen for å kjøpe, melder InsideEVs, så den dukker nok snart opp i den norske appen også.
Fremdeles får du ingen hendel verken til girvelger ellers blinklys, så rattet har akkurat samme funksjonalitet som yoken. Det kan derfor bli like utfordrende å blinke ut av rundkjøringa som før.
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.