Prøv et pro-medlemskap (fra 29 kroner) og få tilgang til de mest omfattende sakene og en rekke medlemsfordeler
(Elbil24): Fredag lanserte Tesla en oppdatert utgave av Model 3, som fikk verdenspremiére på Lillestrøm. Den nye modellen er snaue 10.000 kroner dyrere enn modellen den erstatter, men har blitt oppgradert flere steder, der over halvparten av delene er byttet ut:

Ny Tesla lansert – i Norge!

Vi har kjørt nye Tesla Model 3
Lørdag morgen oppdaget vi samtidig at Tesla har senket prisene på sine to dyreste modeller, Model S og Model X, og vi får bekreftet fra Teslas norske avdeling at prisene ble justert 1. september.
Begge bilene finnes også i de ekstremt motoriserte «Plaid»-utgavene, som er de som har falt mest i pris.
I tabellen under ser du de nye og gamle prisene (de gamle fra sist prisendring 15. mai):
Prisendringer på Tesla Model S og X
Modell | Pris 15. mai | Pris 1. september | Differense |
Model S | 1 123 377 kr | 1 005 877 kr | −117 500 kr |
Model S Plaid | 1 377 065 kr | 1 150 815 kr | −226 250 kr |
Model X | 1 213 940 kr | 1 058 940 kr | −155 000 kr |
Model X Plaid | 1 416 740 kr | 1 210 490 kr | −206 250 kr |
Prisen er altså senket med mer enn 200.000 kroner på Plaid-utgavene av både Model S og Model X.

Test av Tesla Model X Plaid: - Bør selges på blå resept
Disse bilene byr begge på over 1000 hestekrefter og har en oppgitt 0–100-akselerasjon på henholdsvis 2,1s (Model S Plaid) og 2,6s (Model X Plaid), riktignok med en såkalt «one-foot rollout», der tidtakeren ikke starter før bilen har kommet seg rundt 30 centimeter fra startposisjonen.
Prisene er uendret på de tre utgavene av Model Y.
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.