Ansiktsløft for Hyundai Ioniq Electric:

Større batteri og mer teknologi

Også rekkevidda øker.

ANSIKTSLØFTNING: Nye Hyundai Ioniq har fått en ansiktsløftning, både innvendig og utvendig. Foto: Hyundai
ANSIKTSLØFTNING: Nye Hyundai Ioniq har fått en ansiktsløftning, både innvendig og utvendig. Foto: Hyundai Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

(Elbil24):

Hyundai er godt i gang med salget av sin nyeste modell Kona, men nå får også den eldre modellen Ioniq en ansiktsløftning.

Større batteri, lengre rekkevidde og mer teknologi skal puttes inn i den nye modellen, men vil det være nok for kjøperne.

Større batteri

Ioniq ble lansert i 2016. Modellen som er på markedet i dag har et 28 kWh batteri, noe som gir en rekkevidde på inntil 280 km.

Den nye Ioniq får en økt batterikapasitet, og skal ha et 38,3 kWh batteri. Dette skal, ifølge produsenten, øke rekkevidda til 294 km, målt etter WLTP.

Navigasjon

Også designet har fått en oppussing. Inne i bilen har de satt enn en 10,25 tommers berøringsskjerm, som blant annet viser navigasjon og styrer multimedietjenester.

Denne kan også styres via stemmegjenkjenning, og skal kunne forstå seks ulike språk.

Berøringsskjermen kan også deles opp i to halvdeler, for mer effektiv visning av tjenester

Når det gjelder navigasjon, har tilbyr Hyundai muligheten for satellittnavigasjon. Dette er et tilvalg, men ifølge produsenten vil man få et fem års gratis prøveabonnement. Navigasjonstjenesten skal kunne vise oppdatert trafikk og vær, i tillegg til ledige parkeringsplasser og ladestasjoner.

MER TEKNOLOGI: Ioniq har fått en 10,25 tommer berøringskjerm og muligheet for app-styring. Foto: Hyundai
MER TEKNOLOGI: Ioniq har fått en 10,25 tommer berøringskjerm og muligheet for app-styring. Foto: Hyundai Vis mer

På utsida av bilen er det fronten som har fått størst endringer. Grillen har fått et nytt mønstret design og nye LED front- og baklykter.

App og nødtjenester

Med den nye og forbedrede versjonen følger også mer teknologi. Blant annet har de satt opp bilene med Hyundai Blue Link, noe som gir eier muligheten til å styre bilen via en app.

Bilen kan startes og stoppes, man kan styre klimaanlegget, samt sjekke bilens lading og batteriprosent.

Dette er en funksjon som flere og flere nye biler på markedet blir levert med i dag.

Hyundai introduserer også tjenesten eCall, som ringer assistanse dersom bilen blir utsatt for et uhell. Når kollisjonsputene blir utløst, skal relevant informasjon om bilen, som posisjon og kjøreretning, bli sendt til nærmeste nødsentral.

Pris og levering

NY: Fronten på bilen har fått et nytt design, sammen med nye LED-lykter. Foto: Hyundai
NY: Fronten på bilen har fått et nytt design, sammen med nye LED-lykter. Foto: Hyundai Vis mer

Foreløpig er ikke prisen kjent på produsentens sider. Bilen vil også komme i en hybrid og plugin hybridversjon.

Disse skal, ifølge Hyundai, komme i salg i løpet av juli 2019.

Den helelektriske versjonen kommer først på markedet i september 2019.

Vi bryr oss om ditt personvern

Elbil24 er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.