Prøv et pro-medlemskap for bare 1 krone første måneden og få tilgang til de viktigste sakene og en rekke medlemsfordeler
(Elbil24): Volkswagen ID.3 og ID.4 har rukket å bli solide suksesser for bilprodusenten, ikke minst i Norge. I skrivende stund er det ifølge elbilstatistikk.no registrert 16.757 eksemplarer av ID.4 og 12.441 eksemplarer av ID.3 her til lands.
ID.4 passerte nylig Renault Zoe, og er inne på topp 10-lista for elbil-registreringer gjennom tidene i Norge.

Stor oversikt: Så mye dyrere blir elbilene
Produksjonsfeil på batterimoduler
Men fra tid til annen oppdages feil som fører til at bilene må innom verkstedet for å en fiks, og denne gangen gjelder det begge de to nevnte modellene.
I overkant av 10.000 biler er berørt av en produksjonsfeil på enkelte batterimoduler, som fører til raskere utlading, skriver blant andre InsideEVs. Feilen skal ha blitt oppdaget av et tysk utleieselskap, og skal gjelde serier av bilene som ble produsert i 2020.

TEST: BMW iX1 og VW ID.Buzz: To favoritter til 500.000 kroner
- Blir kontaktet
- Dette gjelder et svært begrenset antall biler i Norge, fra en liten produksjonsperiode. Kunder som har biler som kan være berørt av dette har blitt eller er i ferd med å bli kontaktet av sin forhandler, slik at batterimodul kan byttes, sier kommunikasjonssjef Lars Joakim Hanssen hos Harald A. Møller AS, til Elbil24.
Og dersom du er blant dem som blir kontaktet, vil inspeksjon og reparasjon kreve omtrent to virkedager, og vil skje uten kostnad, skriver InsideEVs.
ID.3 og ID.4 ble for øvrig også innkalt i vår, den gang gjaldt innkallingen 22.000 norske biler, som alle fikk nytt startbatteri. Det kan du lese mer om i denne saken.
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.