(Elbil24):
At det er stor interesse for spesielt nye Model 3 er det ingen tvil om. Bare så langt i mars er det levert ut over 2000 biler til kundene, noe som er ny norgesrekord i salg på en måned.
Det store trykket har imidlertid ført til at kunder, som vil ha kontakt med Tesla, verken får svar på telefon eller e-post.

Bli med Elbil24 på Formel-E i Berlin (begrenset antall plasser)
Frustrerte kunder
Flere kunder har kontaktet Elbil24 og melder om store problemer med å få tak i kundeservice.
Kundene har spørsmål om alt fra utlevering av sin bil, til manglende sluttfaktura og vinterdekk, og frustrasjonen ser ut til å ha vokst seg større de siste dagene.
Flere har brukt langt tid på å få tak i kundeservice. Mens noen har gitt opp etter tre kvarter, har andre holdt linjen i flere timer – uten å få svar.

Man har også et valg om å legge igjen beskjed til kundeservice, men de som har forsøkt dette får beskjed om at talepostkassa er full.
Flere har også prøvd å Tesla per e-post, men flere etterlyser svar på e-post på andre uken.
– Veldig leit
Kommunikasjonssjef i Tesla, Even Sandvold Roland, sier til Elbil24 at de har jobber med saken, og beklager hvis kundene ikke får tak i de.
– Vi har satt alle kluter til for å ta hånd om kundene våre, og vi syns det er leit hvis kunder opplever urimelig responstid.
Roland forteller at de jobber med et stort volum om dagen, og dette vil trolig fortsette ut mars. I den perioden kan responstida på enkelte flater være dårligere enn de ønsker.
Han sier også at den beste måten å kontakte de på, er å sende en e-post.

– Vi jobber for at alle som skal hente ut en bil får en så god opplevelse som mulig. Det er et stort trykk om dagen, og vi håper at kundene kan ha litt tålmodighet med oss i denne perioden.
Utsetter prisoppjustering
Det er ikke bare i Norge at det er stort trykk på Tesla.
Ved midnatt mandag skulle egentlig prisene på Teslaer øke med tre prosent i hele verden. Årsaken er at produsenten har valgt å holde åpne flere butikker enn de hadde tenkt.
På grunn av det store trykket på bestillinger, ble imidlertid oppjusteringen utsatt to døgn, skrev selskapet i et innlegg på Twitter.
Prisene skulle altså opp natt til onsdag lokal tid i Los Angeles, som vil si onsdag morgen i Norge. På Tesla sine nettsider er imidlertid prisen fremdeles ikke oppjustert.
Frem og tilbake

Hva med en Tesla stasjonsvogn?
Det har vært mye fram og tilbake med prisene for Tesla den siste tiden. Først ble prisene kuttet etter at henvisningsprogrammet ble kuttet, deretter ble de kuttet en gang til som følge av at butikker ble lagt ned.
Nå skal de altså økes igjen, fordi Tesla har valgt å holde flere butikker åpne enn tidligere anslått.
Økningen skal gjelde alle Tesla sine modeller.

Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.