Hurtiglading til 100 prosent

20 elbiler testet: Ikke lad fullt på disse bilene

Vi har testet ladehastigheten på 20 høyaktuelle modeller. Her får du brutale sannheten om hurtiglading når man passerer 80 prosent kapasitet.

Mercedes-Benz EQS 450+ er blant de aller raskeste på lading fra 80 til 100 prosent, men bruker likevel nesten like langt tid på de siste 20 prosentene, som fra 0 til 80, viser våre målinger. Foto: Bjørn Eirik Loftås
Mercedes-Benz EQS 450+ er blant de aller raskeste på lading fra 80 til 100 prosent, men bruker likevel nesten like langt tid på de siste 20 prosentene, som fra 0 til 80, viser våre målinger. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

(Elbil24): Jula står for døra, og mange skal legge ut på langtur i sin nye elbil, kanskje for å besøke slekt og venner på andre kanter av landet, eller for å feire jul og nyttår på hytta.

Mange starter turen med fulladet batteripakke, men når temperaturen kryper godt under 0 grader, reduseres ofte rekkevidden betraktelig. Det betyr gjerne flere hurtigladestopp underveis.

Artikkelen krever PRO-medlemskap

Bli medlem og få tilgang til eksklusive kvalitetsartikler om elbil.

Du får tilgang til alle de store testene.

Tilgang til et stort fordelsprogram med svært gode rabatter

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 99,-/mnd)
Mest populær

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/mnd)

690,-

1 år

(Fornyes automatisk til 790,-/år)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Elbil24 er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.