EU-kontroll på elbil:

Dette ryker flest elbiler på i norske EU-kontroller

En markant andel elbiler bestod ikke EU-kontrollen i fjor. Her er punktene som feller flest elbileiere – noen av dem kan være enkle å unngå.

OMFATTENDE SJEKK: Hele 165 ulike hovedpunkter sjekkes i en EU-kontroll for å sikre at bilene er trygge på veien. Foto: Shutterstock / NTB
OMFATTENDE SJEKK: Hele 165 ulike hovedpunkter sjekkes i en EU-kontroll for å sikre at bilene er trygge på veien. Foto: Shutterstock / NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Prøv et pro-medlemskap for bare 1 krone første måneden og få tilgang til de viktigste sakene og en rekke medlemsfordeler

(Elbil24): Kjøper du ny bil må den inn til EU-kontroll (eller periodisk kjøretøykontroll som det heter på finspråket) etter fire år, men etter det skal bilen sjekkes av kyndige annethvert år og må bestå kontrollen for å kunne kjøres videre.

Artikkelen krever PRO-medlemskap

Bli medlem og få tilgang til eksklusive kvalitetsartikler om elbil.

Du får tilgang til alle de store testene.

Tilgang til et stort fordelsprogram med svært gode rabatter

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 99,-/mnd)
Mest populær

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/mnd)

690,-

1 år

(Fornyes automatisk til 790,-/år)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Elbil24 er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på elbil24.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.