TEST: Xpeng G3

Med kinesisk elbil i norsk sprengkulde

Den gir umiddelbart inntrykk av å koste langt mer enn den gjør, kinesiske Xpeng G3. Men hvordan takler den knallhard norsk vinter og 20 minusgrader? Vi har testet!

TESLA-INSPIRERT: Xpeng G3 har hentet inspirasjon fra Tesla, både på inn- og utsiden. Foto: Bjørn Eirik Loftås
TESLA-INSPIRERT: Xpeng G3 har hentet inspirasjon fra Tesla, både på inn- og utsiden. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du husket å melde deg inn i Elbil24 PRO? Det gir tilgang til de beste sakene og en rekke gode medlemsfordeler.

(Elbil24): 2021 vil bli husket som året da kinesiske biler for alvor gjorde sitt inntog på det norske markedet. Før vi skriver 2022 vil vi med all sannsynlighet ha en rekke bilmerker knapt noen hadde hørt om for bare kort tid siden, rullende på norske veier. Vi nevner i fleng merker som BYD, Hongqi, Nio, Seres - og ikke minst Xpeng - med modellene G3 og P7.

Allerede er det registrert rundt 100 eksemplarer av G3 og et nytt båtlass med rundt 200 biler er på vei fra Kina i skrivende stund, får vi opplyst fra den norske importøren Zero Emission Mobility. I løpet av året håper selskapet at det skal selges rundt 2000 Xpeng-er i Norge. Etter vår test av G3, tror vi det kan være et realistisk mål.

For det er ingen tvil om at den som velger en Xpeng G3, får mye bil for pengene, enten man velger den godt utstyrte innstegsutgaven «Smart» til rundt 360.000 eller topputgaven «Premium» til rundt 380.000 kroner.

ROMSLIG: Bilen har sin plass i kompaktklassen, men er for eksempel 20 centimeter lengre enn Hyundai Kona, som befinner seg i samme prisklasse. Foto: Bjørn Eirik Loftås
ROMSLIG: Bilen har sin plass i kompaktklassen, men er for eksempel 20 centimeter lengre enn Hyundai Kona, som befinner seg i samme prisklasse. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Men hvordan fungerer den egentlig i praksis - og viktigst: Hvordan takler den norsk sprengkulde med ned mot -20 grader? Les videre, så får du svarene du trenger.

Grei familiestørrelse

G3 er en kompakt crossover/SUV, som med sine 445 centimeter plasserer seg størrelsesmessig et sted mellom Volkswagen ID.3 og ID.4. Den er imidlertid mer enn 20 centimeter lengre enn Hyundai Kona, som er i samme klasse - også prismessig. Kupéen oppleves som relativt romslig, med god plass til to voksne og to tenåringer i baksetet.

GREI PLASS: Det er fullt mulig å sitte tre i baksetet, men det optimale er to. Flatt gulv gjør det uansett enkelt å komme inn og ut. Foto: Bjørn Eirik Loftås
GREI PLASS: Det er fullt mulig å sitte tre i baksetet, men det optimale er to. Flatt gulv gjør det uansett enkelt å komme inn og ut. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Bagasjerommet er på kurante 380 liter, og løfter du bunnplaten kommer i tillegg et stort kjellerrom til syne. Bakluka er elektrisk, noe som gir et visst eksklusivt preg.

GUMMIMATTE: Det følger med en praktisk, kraftig fasongskjært gummimatte til bagasjerommet. Foto: Bjørn Eirik Loftås
GUMMIMATTE: Det følger med en praktisk, kraftig fasongskjært gummimatte til bagasjerommet. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer
ROMSLIG KJELLER: Under gulvet er det god plass til ladekabler og annet stæsj du ikke nødvendigvis bruker så ofte. Foto: Bjørn Eirik Loftås
ROMSLIG KJELLER: Under gulvet er det god plass til ladekabler og annet stæsj du ikke nødvendigvis bruker så ofte. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Bilen har ikke lagringsplass under panseret, men du kan ha taklast på inntil 75 kilo. Hengerfeste må du klare deg uten.

Motor og batteri

G3 er bygd som elbil fra bunnen av, noe som blant annet har gjort det mulig med nesten helt flatt gulv i baksetet. Under gulvet ligger et 66 kWh stort batteri, som ifølge WLTP-målinger skal by på 451 kilometer rekkevidde, altså i samme land som de tre nevnte modellene over.

Men i motsetning til disse, har Xpeng valgt Chademo ladesystemet og ikke det langt mer utbredte CCS, noe som blant annet setter begrensning på ladehastighet. Den er maks 50 kW, der konkurrentene ofte byr på det dobbelte og mer - i hvert fall i teorien: Det er nemlig ingen som byr på maks ladehastighet gjennom hele ladesyklusen. Mer om det siden.

CHADEMO: Xpeng er en av svært få, nye biler som benytter Chademo-ladekontakt. Foto: Bjørn Eirik Loftås
CHADEMO: Xpeng er en av svært få, nye biler som benytter Chademo-ladekontakt. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Motoren sørger for drift på forhjulene og yter maks 145 kW/197 hk, med dreiemoment på kurante 300 Nm. Nederst finner du en tabell over de tekniske egenskapene.

Inspirert av Tesla

Designmessig blir den ofte omtalt som en «Tesla-wannabe», og kineserne legger heller ikke skjul på at de har latt seg inspirere av amerikanerne da de tegnet bilen. Den skrånende, aerodynamiske fronten har for eksempel flere likhetstrekk.

AERODYNAMISK: Fronten har en form som sørger for lite luftmotstand. Foto: Bjørn Eirik Loftås
AERODYNAMISK: Fronten har en form som sørger for lite luftmotstand. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Men du ser det aller best på innsiden. Både seter, instrumentpaneler, hendler og ikke minst den store, vertikale skjermen i midtkonsollen, er langt på vei blåkopier av Teslas løsninger.

LIGNER TESLA: Det er mye i interiøret som minner om Tesla. Foto: Bjørn Eirik Loftås
LIGNER TESLA: Det er mye i interiøret som minner om Tesla. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Det viktigste er imidlertid at det ikke framstår som noen dårlige kopier, noe man gjerne forventer når ordet benyttes i slike sammenhenger. Den 15,3 tommer store berøringsskjermen er for eksempel av meget høy kvalitet, med høy lysstyrke og gode innsynsvinkler.

Den øvrige kvalitetsfølelsen på innsiden er også overraskende god og står ikke tilbake for det vi kan forvente i denne prisklassen, heller tvert imot. Overflatene har stort sett myke polstringer og linjene er fine og virker veloverveide. Utformingene framstår generelt som tidsriktige og elegante.

SJEKK FRONTRUTA: Den store frontruta gir svært god sikt. Du sitter samtidig godt i de fasongsydde setene. Foto: Bjørn Eirik Loftås
SJEKK FRONTRUTA: Den store frontruta gir svært god sikt. Du sitter samtidig godt i de fasongsydde setene. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Setene i innstegsutgaven «Smart» er i kunstskinn, og har en sportslig utforming med god sidestøtte. Både fører- og passasjersetet foran kan justeres elektronisk og lagres i minnet (for inntil tre personer). Alle seter med unntak av midten bak, har innebygd setevarmere, noe som ikke er veldig vanlig i denne klassen.

Velger du «Premium»-utgaven, får du i tillegg seter i ekte skinn, justerbar korsryggstøtte, bagasjeromstrekk og et 360-graders kamera på taket, for å nevne noe.

HØYREIST: Du sitter høyt og bilen har grei bakkeklaring på 13 centimeter. Merk imidlertid at utformingen på bakstussen gjør at bakvinduet fort blir veldig møkkete. Ryggekameraet over skiltet må også pusses på innimellom. Foto: Bjørn Eirik Loftås
HØYREIST: Du sitter høyt og bilen har grei bakkeklaring på 13 centimeter. Merk imidlertid at utformingen på bakstussen gjør at bakvinduet fort blir veldig møkkete. Ryggekameraet over skiltet må også pusses på innimellom. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Kronglete barneseteløsning

I baksetet er det også fester for inntil to barneseter. I spesifikasjonslisten står det at de er ISOFIX-sertifiserte, og det må vi stole på at de er.

Årsaken til at vi likevel setter et lite spørsmålstegn ved dem, er at festene er svært utilgjengelige og ligger dypt mellom sete og rygg. Vi har ingen grunn til å tro at disse ikke holder mål, men plasseringen gjør det svært kronglete å få klikket setefestene på plass, noe som er litt uvanlig for ISOFIX-fester.

Det var kaldt da vi prøvde å montere barnesetet vårt, og vi gav til slutt rett og slett opp, fordi vi var redde for å skade setetrekket under installasjonen.

UTILGJENGELIG: Vi har sjelden opplevd barnesete-fester som har vært vanskeligere tilgjengelig. Foto: Bjørn Eirik Loftås
UTILGJENGELIG: Vi har sjelden opplevd barnesete-fester som har vært vanskeligere tilgjengelig. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Grei infotainment-pakke, men svak DAB.

Operativsystemet som styrer funksjonene i bilen er basert på Android og kommer dessverre ikke på norsk (kun engelsk og kinesisk), men er stort sett logisk i oppbygningen. Det meste skjer via den store skjermen, som reagerer raskt på berøring. Noe tilvenning er det alltid i ny bil, men det tok ikke lang tid før vi var dus med betjeningen.

BRUKERVENNLIG: Øverst finner du knapper til musikk/strømming, radio, telefon, kart og innstillinger. Nederst finner du snarveier til bildata, parkeringsassistent samt klimafunksjoner. Foto: Bjørn Eirik Loftås
BRUKERVENNLIG: Øverst finner du knapper til musikk/strømming, radio, telefon, kart og innstillinger. Nederst finner du snarveier til bildata, parkeringsassistent samt klimafunksjoner. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Den integrerte navigasjonsløsningen er basert på Google Maps og fungerer bra. Den store skjermen bidrar mye til den gode opplevelsen. I midtkonsollen sitter det to USB-porter, hvorav den ene er en ren dataport, sannsynligvis kan den benyttes til avspilling av mediefiler av ymse slag, men skal du lade mobilen din, må du bruke den andre porten.

Du finner dessuten en ladeplate for trådløs lading av mobilen foran midtkonsollen.

ROMSLIG MIDTKONSOLL: TO USB-porter, plass til to kopper med mer, samt 12V-uttak, finner du i fommet i midtkonsollen. Foto: Bjørn Eirik Loftås
ROMSLIG MIDTKONSOLL: TO USB-porter, plass til to kopper med mer, samt 12V-uttak, finner du i fommet i midtkonsollen. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Bilen har dessverre ikke støtte for Android Auto og Apple Carplay pr i dag, med sine tilhørende stemmeassistenter. Skal du koble til mobilen din for handsfree/musikkstrømming, gjør du det enkelt via Bluetooth.

Lyden er helt utmerket på telefonsamtaler, og det går begge veier. Til musikk er opplevelsen ganske midt på treet. Det blir litt mye lapskaus i bassområdet, men bevares - dette fungerer helt sikkert greit for de fleste.

DAB-løsningen er imidlertid under pari. Via menyene fant vi ut at det er benyttet en USB-basert DAB-mottaker, og denne er rett og slett litt svak. Resultatet er at radioen faller ut i kortere og lengre tidsrom, og det skjer litt for ofte - og ikke bare på landsbygda.

Testing på årets kaldeste dager

I løpet av natt til første testdag hadde temperaturen droppet til 20 minusgrader. Det gav oss en ypperlig mulighet til å få testet den tilhørende mobil-appen, som blant annet lar deg hurtigvarme kupéen.

Det tok åtte minutter å få temperaturen opp til 0 grader, og etter 15 minutter hadde den nådd 8 grader. Det er godkjent. I løpet av denne tiden sank imidlertid antatt rekkevidde fra 307 til 287 kilometer, da bilen ikke var tilkoblet lader på dette tidspunktet.

OVERSIKTLIG APP: Du kan åpne/lukke vinduer og dører, varme opp bilen og finne den ved hjelp av lys/horn. Du kan imidlertid ikke fjernstyre bilen eller sette tidspunkter for oppvarming, slik du kan med Teslas app.
OVERSIKTLIG APP: Du kan åpne/lukke vinduer og dører, varme opp bilen og finne den ved hjelp av lys/horn. Du kan imidlertid ikke fjernstyre bilen eller sette tidspunkter for oppvarming, slik du kan med Teslas app. Vis mer

Vi har ikke funnet noen mulighet til å tidsstyre denne hurtigvarmingen, men det tipper vi er en ting som kan komme i fremtidige oppdateringer. Bilen støtter oppdateringer «over the air» (OTA).

Varmeapparatet er ikke av de kraftigste, og det tar relativt lang tid å få ønsket temperatur i kupéen under slike forhold. Vi måtte dessuten skru temperaturen opp til 24-25 grader for å få behagelig romtemperatur, der det har holdt med 22 på andre biler.

Du har tre kjøremodi å velge mellom, Eco, Normal og Sport. Velger du Eco, som vi gjorde da vi kjørte rekkeviddetest, går også klimaanlegget på sparemodus, noe som gjorde det relativt utrivelig kjølig i kupéen. Heldigvis kan økomodus på klimaanlegget enkelt skrus av manuelt.

Hver gang du starter bilen, går alt tilbake i Normal-modus. Det lever vi meget godt med. Bilen blir kvikkere og artigere å kjøre, og du slipper å fryse. Under vår test hadde det dessuten svært lite å si på forbruket.

Herlig overblikk, men ikke uten lyter

Du sitter relativt høyt i G3 og har et fantastisk godt utsyn, takket være den store frontruten som strekker til midt over hodet ditt. Solskjermen sitter på siden, og skyves enkelt fram. Når den er i posisjon, smetter den på plass med magneter. Elegant!

SMART SOLSKJERMING: Skjermen bøyes ut og klikker på plass ved hjelp av magneter. Foto: Bjørn Eirik Loftås
SMART SOLSKJERMING: Skjermen bøyes ut og klikker på plass ved hjelp av magneter. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Utsyn bakover er imidlertid noe begrenset, man får litt følelsen av at det bakvinduet er «kappet på midten». En større utfordring er at det fort samler seg snø og skitt der, så en vindusvisker hadde vært på sin plass. Varmetrådene virker heller ikke å være veldig effektive.

Og når vi først er i det kritiske hjørnet: Ved spyling på frontruten havner mye av væsken nedenfor viskeren på førersiden, selv ved kjøring i lav hastighet. Resultatet blir fort flere bekker som stråler ut i sjåførens synsfelt, og vi må kjøre viskerne en tur til, noe som under enkelte forhold kan føre til film på ruten. Dermed havner vi noen ganger i en slags «ond sirkel».

Vi savner videre varme i rattet, spesielt på så kalde dager. Rattet burde kanskje også kunne justeres i lengderetningen og ikke bare i høyden. For undertegnede var det imidlertid ikke noe savn, som med sine 180 centimeter representerer et bra gjennomsnitt av befolkningen.

Fin kjøremaskin som oppleves trygg

Bilen ligger godt på veien, og oppfører seg pent også i høye hastigheter. Den er temmelig kvikk, vi målte selv 0-100 km/t på rundt 8 sekunder, og i Normal og Sport-modus reagerer gasspedalen kjapt og kontant. Bremsene kan oppleves som litt brå i starten.

Vi kjørte den både på enkelt og krevende underlag og på svingete veier, og stabiliseringsprogrammene fungerte alltid tilfredsstillende.

Støyen er for det meste behagelig lav. Vi vil si at kjøreopplevelsen absolutt er så god som du skal forvente av en bil i denne prisklassen.

G3 er dessuten utstyrt med en rekke sensorer som assisterer deg under kjøring, og vi får følelsen av at sikkerheten er godt ivaretatt. Park-bremsen slipper ikke før du har satt på setebeltet, og dersom du under kjøring er i ferd med å skifte fil uten å blinke, napper det forsiktig i setebeltet. Vi skvatt faktisk litt til da det skjedde første gangen, og det var vel også meningen.

De fleste assistene kan relativt enkelt skreddersys og skrus av dersom du skulle ønske det. Vi liker også at varslene ikke piper og uler i tide og utide, noe mange har kritisert andre kinesiske biler for å gjøre.

G3 er utstyrt med gode kameraer på siden og bak som vises på den store skjermen i midtkonsollen, så rygging er overhodet ikke noe problem. Du kan svitsje mellom 360-graders visning ovenfra og hovedkameraet bak. Kameraene kan også aktiveres fra rattet under kjøring.

Dessverre blir kameraet bak lett tilsmusset av skitt, så du må fram med filla innimellom.

360-GRADER: Kameraene er av god kvalitet. Farger er korrekte og detaljer er skarpe selv i mørke omgivelser. Foto: Bjørn Eirik Loftås
360-GRADER: Kameraene er av god kvalitet. Farger er korrekte og detaljer er skarpe selv i mørke omgivelser. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Bilen kan også parkere selv og en rekke funksjoner kan styres med stemmen, som for eksempel justering av temperatur, åpne vinduer etc. Dette er Xpengs eget system, og det fungerer kun på engelsk og kinesisk.

Slik var rekkevidden under ekstremkulda

Maks-kapasitet på batteriet er i utgangspunktet satt til 90 prosent. Selv etter å ha justert denne til 100 prosent, stoppet ladingen på 95 prosent ved hurtigladeren vi benyttet på Circle K. Om det skyldes laderen eller at bilen gir feil signal til den, vet vi ikke.

Rekkeviddemåleren tipper vi uansett får en fremtidig oppgradering. Den er nemlig ikke særlig intelligent, og ser ut til å være knyttet til gjenstående kapasitet i prosent. På fulladet batteri står det rundt 450 kilometer, på 50 prosent er den omtrent halvert, selv om forbruket vårt så langt nesten har vært det dobbelte. Det blir fort veldig misvisende.

Under rekkeviddetesten lå forbruket vårt mellom 20 og 22 kWt pr 100 kilometer, og temperaturen lå mellom 10 og 20 minusgrader under hele turen. Vi kjørte på en blanding av landevei, motorvei og bykjøring i Viken og Innlandet fylker.

Når det gjenstår 6 prosent igjen av kapasiteten, slutter visning av både gjenstående prosent og rekkevidde, og du får bare beskjed i displayet om at du må sørge for å lade i tide. Det liker vi ikke. Det er jo når kapasiten er lav at man virkelig bør vite hva som gjenstår.

Da vi rullet inn på samme ladestasjon igjen og koblet til bilen, viste det seg at vi fortsatt hadde 5 prosent kapasitet igjen.

INGEN INFO: Når det er 6 prosent igjen av kapasiteten, vises verken gjenværende kapasitet eller antatt rest-rekkevidde. Foto: Bjørn Eirik Loftås
INGEN INFO: Når det er 6 prosent igjen av kapasiteten, vises verken gjenværende kapasitet eller antatt rest-rekkevidde. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Men fra 95 til 5 prosent hadde vi kommet 234 kilometer under disse relativt ekstreme temperaturforholdene. Det betyr at 25-26 mil er innenfor rekkevidde med fulladet batteri og hvis du tør å utfordre skjebnen på slutten av turen.

Det er jo betydelig kortere enn WLTP-målingene, men det er slett ikke uventet. Til sammenligning kom vi 18,3 mil i Lexus UX 300e, som har oppgitt rekkevidde på 30,7 mil, og 19,6 mil på Citroën e-C4, som har oppgitt rekkevidde på 35 mil. Da lå temperaturen på 11 kuldegrader på det kaldeste.

Slik er ladehastigheten

Bilen har to ladekontakter. En er av typen Chademo, som brukes til hurtigladere langs veien. Den andre er Type 2, til bruk når du lader hjemme. Disse sitter på forskjermen på hver sin side av kjøretøyet.

Etter å ha testet en rekke biler som støtter lynlading (over 100 kW), var vi litt spente på hvor skadelidende hastigheten ville være på Xpeng G3, som har en øvre grense på 50 kW. Her må vi si oss ganske positivt overrasket. Mellom 5 og 70 prosent lå den overraskende tett opp mot 50 kW, før den duppet ned til under 40 kW fram til 85 prosent. Da sank den til rundt 22 kW. Fra 90 til 95 prosent lå den på rundt 17 kW.

Fra 5 til 80 prosent tok nøyaktig én time. Fra 80 til 95 tok ytterligere 29 minutter, så den siste biten bør du unngå hvis du kan.

Merk at dette er tall fra lading av varmt batteri. Er batteriet kaldt, må du beregne svært mye tregere ladehastighet. Les om våre erfaringer med G3 på dette punktet, i denne artikkelen .

MEGET GOD INFORMASJON: Skjermen gir oss hele tiden detaljert informasjon om ladehastigheten. Her har mange konkurrenter noe å lære. Legg forresten merke til den jevne hastigheten på like under 50 kW. Foto: Bjørn Eirik Loftås
MEGET GOD INFORMASJON: Skjermen gir oss hele tiden detaljert informasjon om ladehastigheten. Her har mange konkurrenter noe å lære. Legg forresten merke til den jevne hastigheten på like under 50 kW. Foto: Bjørn Eirik Loftås Vis mer

Til slutt: Hva med den kinesiske kvaliteten?

Spørsmålet om kvalitet dukker ofte opp når det gjelder kinaprodukter, også når det dreier seg om bil. Den korte historien er at Xpeng G3 kommer med fem års nybilgaranti og åtte års garanti på batteriet eller 160.000 kilometer (det som kommer først), helt i tråd med det du bør forvente på en nybil i dag. Den har dessuten fått toppscore i den kinesiske varianten av NCAP-kollisjonstestene.

MEN: Xpeng er en fersk aktør i dette markedet. G3 har rullet på veiene i Kina siden 2018, Norge er land nummer to på lista. Tre år er ikke lenge, så vi vet lite om hvordan disse bilene fungerer når de får flere år på baken.

Det vi imidlertid vet, er at stadig mer av verdens bilproduksjon skjer i Kina, så det å diskvalifisere Xpeng G3 fordi den er kinesisk, blir helt feil.

Xpeng har forresten gjort avtale med NAF og Meca-verkstedene i hele landet, til å ta seg av service og utbedring av ting som måtte oppstå av garantimessig karakter. Alle bilene leveres for øvrig med ferdig tectylbehandlet understell.

Konklusjon

Xpeng G3 er den andre hel-kinesiske elbilen vi tester, etter MG ZS EV. I likhet med den, er det mye å like ved G3 - og du får utvilsomt mye bil for pengene. Noe småplukk er det jo, men ikke nok til å fravriste den en fin firer på terningen.

Få med deg plussene og minusene i boksen under, og les også testene av konkurrentene Citroën ë-C4, VW ID.3, Mazda MX-30 og den nevnte MG ZS EV før du bestemmer deg.

Testresultat

Xpeng G3

Kjekk bil med mye utstyr til en relativt rimelig penge, lavt støynivå, meget god sikt, stor og brukervennlig skjerm, gode seter med varme både foran og bak, kameraer med god kvalitet, mange sikkerhets-funksjoner, enkel app-styring

Ikke støtte for lynlading, betydelig redusert rekkevidde i kulda, oppgir ikke batterikapasitet under 6 prosent, kronglete barnesetefeste, bakvindu fort meget møkkete, ikke støtte for Apple Carplay og Android Auto, ikke norske menyer og varsler

Xpeng G3 Smart - Tekniske spesifikasjoner

Motor:Elektrisk
Hjuldrift:Framhjulsdrift
Batteri:66,5 kWt (netto)
Lader:Euro 2 (høyre side foran)
Hurtiglader:Chademo (venstre side foran)
Ombordlader:6,6 kW (AC)
Maks hurtigladefart:50 kW
Ytelse:145 kW / 197 hk
Dreiemoment:300 Nm
Toppfart:170 km/t
Akselerasjon (0-100 km/t):8,6 sek
Rekkevidde (WLTP, blandet):450 km
Forbruk (WLTP, blandet):ca 250 km (ved 10 til 20 minusgrader)
Svingdiameter:10,7 m
Mål (l/b/h):4,45/1,82/,1,60 m
Akselavstand:2,625 m
Bakkeklaring:130 mm
Dekkdimensjon:215/55R17
Bagasjerom:380 l / 760 l
Vekt:1637 kg
Pris:358 000,-

Vi bryr oss om ditt personvern

elbil24 er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer